Informatie
Patiëntenstop
Aangezien de enorme vraag naar nieuwe aanmeldingen door het algemeen huisartsentekort en het op pensioen gaan van een aantal collega’s-huisartsen hebben we momenteel helaas een patiëntenstop. Deze procedure om goede huisartsgeneeskunde te kunnen uitvoeren en iedere patiënt de zorg te kunnen bieden die hij nodig heeft.
Afspraak maken
Door een overload van aanvragen voor een afspraak, zowel online als telefonisch, kunnen wij momenteel geen afspraken op de dag zelf beloven. Gelieve hiermee rekening te houden.
Afspraken worden niet via mail gemaakt.
Voor een afspraak kunt u online een boeking maken.
U mag ons altijd contacteren om een afspraak te regelen elke werkdag tussen 9u-12u op het nummer: 03.5000.888
Hou er rekening mee dat u op andere momenten belt tijdens de consultaties of huisbezoeken van de arts. Er is een noodlijn aanwezig, maar dit is enkel voor zaken die absoluut die dag zelf moeten worden opgevolgd.
No Show
Mocht u niet meer op uw afspraak geraken, dan vragen wij u uw afspraak minstens 24u op voorhand te willen annuleren.
Omdat dit regelmatig voorkomt, hebben we als groepspraktijk een regeling opgesteld:
De eerste keer dat u niet aanwezig bent, krijgt u een brief om u hierover te informeren.
De tweede keer worden wij genoodzaakt een vergoeding van 25 euro te vragen.
Indien het ondanks deze voorzorgsmaatregelen nog een derde keer gebeurt, dan verzoeken wij u een andere huisartsenpraktijk te raadplegen.
Voorschriften en attesten
Afwezigheidsattesten en doorverwijsbrieven kunnen worden afgehaald (2 dagen na het bellen) bij het secretariaat elke werkdag tussen 9u-12u. Kunt u het niet in persoon komen afhalen, dan mag een ander gezinslid het altijd voor u komen afhalen. Deze documenten worden niet doorgemaild. U mag uw werkgever altijd doorverwijzen naar onze website hiervoor.
Probeer thuis steeds te kijken hoeveel medicatie u nog heeft en hoeveel voorschriften u nodig zou hebben. De dokter geeft normaal voldoende voorschriften mee tot het volgende consult.
Voorschriften worden niet meer per e-mail of telefonisch aangevraagd. Dit ter bescherming van Uw privacy.
Uw dokter mag enkel attesten schrijven die volledig stroken met de waarheid. Valse attesten zullen steeds geweigerd worden.
Medische vragen via email
Door de stijgende drukte in de praktijk, de huisbezoeken en de bezoeken in de woonzorgcentra is het helaas onmogelijk om medische vragen te beantwoorden via mail.
Medische vragen worden ook niet via mail beantwoord rekening houdend met de GDPR-wetgeving.
Hiervoor dient u op consultatie te komen.
Algemene mails worden binnen de week beantwoord. Voor dringende zaken kunt U best bellen naar het secretariaat elke werkdag tussen 9u-12u
Bloednames
Huisbezoeken
Maandelijkse huisbezoeken zijn momenteel niet mogelijk door de grote drukte in de praktijk.
In de praktijk zelf kan de dokter u sneller en efficiënter behandelen. Gelieve indien mogelijk naar de praktijk te komen.
We reserveren huisbezoeken vooral voor mensen die om medische redenen niet langer tot bij de praktijk kunnen komen, bijvoorbeeld mensen met een sterk verminderde mobiliteit of patiënten met een ernstige beperking. Alsook mensen met palliatieve zorg.





